Vrácení zboží
Nevyhovuje Vám nebo obdarovanému zakoupený produkt? Zavolejte nám nebo napište e-mail, rádi poradíme a navrhneme možnosti pro co nejrychlejší řešení.
Odstoupení zákazníka od kupní smlouvy
Zákazník je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit v případě, že prodejce nesplní smluvené podmínky dodání. Zákazník, který nekupuje zboží v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, má dále v souladu s § 53, odst. 7 a § 54 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Z hygienických důvodů není možné vracet některé druhy zboží jako například láhve na vodu, erotické pomůcky a potraviny. Zboží je zákazník povinen na své náklady vrátit na fakturační adresu prodejce (uvedenou na přiloženém dokladu k zásilce) nejpozději 14. den od převzetí zboží úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. V případě, že bude vrácené zboží nekompletní či poškozené, může prodávající vracenou kupní cenu snížit o tomu odpovídající částku (v souladu s § 458 odst. 1 obč. z.). Zásilka s vraceným zbožím musí obsahovat kopii prodejního dokladu-faktury, průvodní dopis či vyplněný formulář Odstoupení od kupní smlouvy oznamující prodejci skutečnost odstoupení od kupní smlouvy a vybraný postup pro vrácení peněz (číslo účtu). Peníze za vrácené zboží budou zákazníkovi vráceny do 14 dnů od účinnosti odstoupení od kupní smlouvy a potvrzení Opravného daňového dokladu, pokud se obě strany nedohodnou jinak, například na výměně za jiné zboží. Pokud zákazník vrací produkty křehkého charakteru (sklo, porcelán, hodiny, zrcadlo atp.), je povinen zásilku u dopravce pojistit jako Křehké. Pokud bude prodejci doručena zásilka s rozbitým obsahem, je prodejce oprávněn ji odmítnou. V případě zájmu o vrácení použitého zboží nabídneme k vrácení částku odpovídající hodnotě použitého zboží. V případě vrácení zboží z objednávky, na kterou se při nákupu vztahovala doprava zdarma, bude při odečtení vráceného produktu/ů znovu sečtena výše původní objednávky. Pokud nebude splňovat podmínky pro dopravu zdarma pro zbylé zboží, bude zákazníkovi stržena z vracené částky cena za běžnou dopravu dle aktuálně platného ceníku.
POZOR: Nevyzvednutím zásilky u dopravce smlouva nezaniká. Prodejce je oprávněn po odsouhlasení Obchodních podmínek požadovat po zákazníkovi uhrazení vynaložených nákladů za poštovné, doběrečné, balné a přepravu. Paušalizovaná částka činí v tomto případě 200 Kč s DPH za kus/zásilku. Faktura se splatností 14 dnů na tuto částku bude zákazníkovi vystavena a zaslána na zadaný e-mail automaticky poté, co se nevyzvednutý balíček vrátí prodejci.
Odstoupit od kupní smlouvy není možné
Odstoupení zákazníka od kupní smlouvy není možné při objednání zboží na zakázku/na míru, kde si zákazník vybere produkt, který není jako celek běžně v prodeji. Například šperky na míru, kusový nábytek či svítidla v požadované barevné či materiálové kombinaci, polstrovaný nábytek a podobně. Odstoupit od kupní smlouvy není možné ani u produktů, kde je to vyloučeno z hygienických důvodů (láhve na vodu, erotické pomůcky, kartáčky na zuby atp.). Odstoupit od kupní smlouvy není možné ani v případě nákupu produktu v kamenné prodejně či zboží zakoupené pro další podnikání (na IČO).
Odstoupení prodejce od kupní smlouvy
Prodejce je oprávněn od smlouvy odstoupit do okamžiku odeslání zboží, a to jen v případě, že zákazník předem neuhradil cenu za objednané zboží nebo zboží: není skladem a není možné jej objednat u dodavatele; není možné zákazníkovi dodat objednané množství zboží za cenu, za níž bylo zboží objednáno; výrobce ukončil výrobu produktu nebo z důvodu takzvané vyšší moci jako přírodní katastrofa, válka a další nepředvídatelné okolnosti. Před odstoupením je ale prodejce vždy povinen kontaktovat zákazníka za účelem dohody o dalším postupu. Prodejce je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy při nepřevzetí objednávky zákazníkem. Takováto situace se řídí bodem 4.7 těchto Obchodních podmínek.
Postup v případě odstoupení od kupní smlouvy
Vzhledem k tomu, že v případě odstoupení se smlouva v některých bodech či kompletně celá od počátku ruší, vrátí nebo nahradí prodejce zákazníkovi a zákazník prodejci přijatá plnění nejpozději do 30 dnů od Odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník může od smlouvy odstoupit tak, že:
- Zákazník oznámí prodejci, že: Odstupuje od kupní smlouvy a v jakých bodech smlouvy, nejlépe elektronicky na e-mailovou adresu nebo případně písemně na uvedenou fakturační adresu prodejce. Při odstoupení je nutno uvést číslo objednávky, předložit originál dokladu o koupi zboží (fakturu) a vyplněný formulář Odstoupení od kupní smlouvy.
- Zákazník zašle zboží (pokud je již obdržel a převzal) na své náklady zpět na adresu prodejce (uvedenou na faktuře) spolu fakturou a vyplněným formulářem Odstoupení od kupní smlouvy. Využít může i doručení do kamenné prodejny v její otevírací dobu. Pokud bude zasílat dopravcem doporučujeme zaslat prodejci sledovací číslo zásilky pro bezproblémové doručení a přijetí.
- Prodejce bez zbytečného odkladu posoudí stav vráceného zboží. Pro vrácení plné částky (částka může být využita i pro nákup jiného zboží) musí být zboží zaslané zpět prodejci v neporušeném stavu, nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství a všech poskytnutých dokladů a originálního obalu). V případě, že je zboží vráceno prodejci v jiném než neporušeném či nekompletním stavu, je zákazník povinen nahradit zejména náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží. Úhrada těchto nákladů a škody proběhne tím, že kupní cena, která je prodejcem v případě odstoupení vrácena, je o tyto náklady a škodu odpovídajícím způsobem snížena.
- Zákazníkovi je vystaven Opravný daňový doklad (nazývaný též dobropis či storno faktura), kde jsou uvedeny všechny údaje zákazníka a vracené položky. Je zde také uvedeno číslo účtu pro vrácení částky (pokud není čerpána do jiné objednávky).
- Po potvrzení správnosti údajů na Opravném daňovém dokladu zákazníkem je zákazníkovi vrácena uvedená částka nejpozději do 14 dnů od potvrzení.